Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

12 februari 2024

kĂ€rlek 💙 selfie

1. KĂ€rleksfilm! Away from her efter novell av Alice Munro, svt se: HÄR.
2. KÀrlekslÄt! Ooa hela natten! dansade vi till för 40 Är sedan.
3. KÀrlek till barn! De kommer att drunkna i sina mödrars tÄrar av Johannes Anyuru.
4. KĂ€rleksbok! Brott och straff (1866) av Fjodor Dostojevskij.
5. KÀrleksmat! hemmagjord landgÄng med gosaker.
6. KĂ€rleksdryck! farmors flĂ€derblomssaft bjöd han pĂ„ första morgonen 💕

Selfie hos: KlimakteriehÀxan.

18 kommentarer:

Ylva sa...

Vad kul att ni har Oa hela natten som kÀrlekslÄt. Jag minns tyvÀrr inte vilken vÄr första danslÄt var men jag raggade upp maken pÄ en nattklubb.

Kina sa...

Älskar ditt svar om kĂ€rleksdrycken! MĂ„ gott!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, vi studerade bÄda Teknisk Fysik pÄ Chalmers och dansade i deras festlokal, han var och Àr mycket duktig dansare.

Kina, vi har druckit flÀderblomssaft mÄnga gÄnger pÄ mÀrkesdagar, nÀr vi har gjort det sjÀlva.

BP sa...

"Ooa hela natten" var ju en landsplÄga, men guuuu sÄ jag sjöng med den lÄten. Den sitter kvar Àn idag.
Brott & Straff har jag lÀst för mÄnga, mÄnga Är sedan. Tror till och med att jag sett filmen.
LandgÄng har jag inte Àtit pÄ Är och dag.

KlimakteriehÀxan sa...

Jag tÀnder pÄ flÀdersaften!

Hanneles bokparadis sa...

BP, mĂ„nga bra lĂ„tar vi dansade till pĂ„ 1980-talet 🙂

KlimakteriehÀxan, ett fint gammalt minne!

Hannas krypin sa...

Jag sjöng oah hela natten karaoke nÀr jag var i sena tonÄren. En aning nostalgi Àr det allt att bli pÄmind om den lÄten.

Susjos sa...

Kul att lÀsa dina svar,mums med landgÄng ;-)

KajsaLisa sa...

Hemgjord landgÄng lÀt gott. Oa hela natten kommer jag ihÄg Àven om jag inte var född nÀr den slÀpptes tror jag.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, vĂ€ldigt gott för man har ju pĂ„ precis det man gillar 🙂

znogge sa...

SÄ kul att lÀsa dina svar. LÄten minns jag mycket vÀl men nÄgon kÀrlekslÄt var det inte. DÀremot vÀldigt medryckande och kul att dansa till.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vi var unga, kĂ€ra och dansade, dĂ„ Ă€r det ju kĂ€rlekslĂ„t 💗

Äventyret framtiden sa...

FlÀdersaften gör mig rörd...sÄ fin kÀrleksdryck!
Kul ocksÄ att kÀrlekslÄten Àr Ooa hela natten. Vi har vÄra minnen.

Hanneles bokparadis sa...

Karin, vi försöker dricka flĂ€derblomssaft pĂ„ ”vĂ„r” dag

Mrs Calloway sa...

landgÄng kan vara vÀldigt gott liksom smörgÄstÄrta. men en fÄr det alltför sÀllan.flÀdersaft fÄr jag ofta frÄn alla hÄll och kanter. tyvÀrr gillar jag det inte. dÄ fÄr det nog blandas upp med nÄgot annat

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, flÀdersaft + gin = SANT

Paula sa...

Dina förslag pÄ mat och dryck var annorlunda, och lÀt smarriga

Hanneles bokparadis sa...

Paula, enkla och vardagliga, livet kan vara en fest varje dag