Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 februari 2024

smycken - tisdagstrio

Amulett av den chilenske Roberto Bolaño.
Skampärlorna
(2021) av Aline Lilja Glad.
Pepita, Vita Sackville-Wests mormor med armband och halssmycke.


Smycken & accessoarer (i handling, titel eller på omslag) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Spännande. Jag har inte läst någon av dessa tre, men nyfiken blir jag. Måste titta närmare på dem.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, olika, läsvärda alla tre.

Monika sa...

Skampärlorna har jag i hyllan, oläst.

Ugglanoboken sa...

Amulett vill jag läsa! Gillar din blandning av böcker!

Anna i Portugal sa...

Vad fina bilder du gjort med böckerna! Blir nyfiken på Skampärlorna.

Hanneles bokparadis sa...

översta bilden är från vår Bokcirkel på biblioteket 🍓

Äventyret framtiden sa...

Intressanta boktitlar, böcker. Skampärlorna skulle jag börja med att läsa.

Mrs Calloway sa...

inte läst någon av dina

Lena sa...

Skampärlorna har jag oläst i hyllan.

Mia Eggimann sa...

Jag visste det fanns en bok med pärlor på men kunde inte komma på den

Lotten sa...

Har inte läst någon av dina, men Skampärlor finns oläst i hyllan

Hanneles bokparadis sa...

ibland får man leta efter pärlor

Maria sa...

Nya titlar alla tre! Verkar intressanta allihop!
Bokologen Maria

Hanneles bokparadis sa...

Maria, läsvärda alla tre.

Robert W sa...

Skampärlorna tänkte jag inte på!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, efteråt kommer man på fler