Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 april 2024

sista i boktitel - tisdagstrio

Sista satsen (Der letzte Satz
2021) av Robert Seethaler berättar om kompositören Gustav Mahler som reser hem från New York till Europa på en atlantångare.

Den sista grisen av Horace Engdahl, man får reflektera, tänka, lära sig nytt.
De sista vännerna av Jane Gardam är tredje och sista delen av trilogin om Sir Edward Feathers, granne med sin ärkefiende Sir Edward Feathers i Dorset,


"Första" eller "sista" i boktiteln - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

13 kommentarer:

Cinnamon sa...

Kände bara till Engdahls bok. Tack för tipsen. Tack för tipsen!

Mösstanten sa...

Spännande trio. Jag vill läsa både Sista satsen och Sista grisen.

Hanneles bokparadis sa...

riktigt bra böcker alla tre

Maria sa...

Den sista grisen skriver jag upp!

Maria Bokologen

Lotten sa...

Det var tre okända böcker för mig. Tack för tips.

Boklysten sa...

Har inte läst någon av de här böckerna. Tack för tips!

znogge sa...

Intressant trio. Sista är nog ganska vanligt i boktitlar skulle jag tro. Första låter på ett vis mer spännande ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte räknat, kanske är det så 🙂

Monika sa...

Jane Gardams böcker är jag nyfiken på.

Mrs Calloway sa...

Seethaler har jg läst annat av. jag gillar Horace. och Ebba.
Gardam har jag läst

Mia Eggimann sa...

Jag har inte läst dina men är nyfiken på den sista.

Robert W sa...

Den sista grisen är en intressant titel. Är det Engdals självbiografi? ;)

Hanneles bokparadis sa...

läsvärda alla tre 📚