Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 juli 2024

S O L ☀️ tisdagstrio

☀️ önskar en fin lässommar och tack för alla fina trion!


Sothönsklubben (Coot Club 1934) av Arthur Ransome.








Osebol av Marit Kapla.

Lycka är för losers (Love is for losers) av Wibke Brueggemann.






SOL
(en boktitel eller författare på varje bokstav) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

20 kommentarer:

Mösstanten sa...

Osebol är en fin bok. De andra två är nya för mig. Kul när du visar fram gamla barnböcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tyckte om alla tre.

Monika sa...

Tycker jag känner igen dem alla tre, men har inte läst någon.

Fialia sa...

Det här är tre böcker jag inte kände till, tror jag. :)

Sara Pepparkaka sa...

Osebol har jag funderat på, men det har inte blivit av att jag läst.

Anonym sa...

Osebol är jag nyfiken på! Tack för tips
Maria Bokologen

Lotten sa...

Osebol var en bok jag var nyfiken på när den kom, men har inte läst den

Klimakteriehäxan sa...

Har läst Osebol. Kul sätt att porträttera en bygd!

Mrs Calloway sa...

känner till Sothönsklubben; har läst Osebol.
Lycka är för losers kände jag inte alls till

Znogge sa...

Kul och solig trio, sommaren till ära ;-)

Cinnamon sa...

Osebol har jag läst och gillat. Tack för tipsen.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, Osebol är ju bekanta trakter för dig.

Robert W sa...

Osebol tyckte jag om, även om det var löjligt många sidor.

femfemman sa...

Vore inte dumt om losers kunde få uppleva lite lycka. Och solen har vi inte sett idag. Men ljummet I luften är det och blåbären är stora och fina.

Lena sa...

Tack för tipsen. har inte läst någon av böckerna.

KajsaLisa sa...

Inte så mycket sol nu, tur att den finns i böckerna.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, bra böcker passar i alla väder ☀️

FrökenChristina sa...

Sothönsklubben läste jag nog med farfar som barn.

Ugglanoboken sa...

Vilken härlig blandning!

Hanneles bokparadis sa...

Tre böcker som jag gillar!