Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 februari 2024

skog - tisdagstrio

De åtta bergen av Paolo Cognetti.
Vargarna från evighetens skog av Karl Ove Knausgård.


Ditt hjärtas slag - en motståndsrörelse (2021) av Hanna Wikman är en västerbottnisk berättelse om skogsarbetarnas kamp året 1937, när svälten står runt hörnet.

Trädgård, skog eller park i handling eller titel - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Bra trio, tycker jag. De åtta bergen och vargarna i evighetens skog har jag läst. Jag har förresten också vargarna i min trio idag. Boken om skogsarbetarna verkar intressant.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, alla tre är riktigt bra, läsvärda.

Cinnamon sa...

Har inte läst någon i din trio. Tack för tipsen!

Klimakteriehäxan sa...

Har inte heller läst dina tre. Är ju skeptisk till Knausgård - någon måste väl vara det också?

Mrs Calloway sa...

Cognetti vill jag gärna läsa . och Knausgård samlar jag som sagt på

Znogge sa...

En bra och intressant trio!

Hanneles bokparadis sa...

Bra intressanta läsvärda böcker alla tre.

Monika sa...

Tre böcker som jag inte har läst.

Ugglanoboken sa...

Jag funderade på att ha med Knausgårds bok, men sen kom jag på tre parker och höll min till det. Är sugen på att läsa del tre i Knausgårds serie (och fyran).

Hanneles bokparadis sa...

Helena, parker funderade jag också på... ska läsa alla fyra av Knausgård.

Lena sa...

Har inte läst dessa så tack för tipsen.

Mia Eggimann sa...

Här var böcker jag inte ens sett innan.

Lotten sa...

Den västerbottniska berättelsen blir jag nyfiken på

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, Ditt hjärtas slag - en motståndsrörelse av Hanna Wikman är riktigt intressant.

Maria sa...

Vill läsa alla dina! Knausgårds känner jag igen - de andra två är nya för mig

Hanneles bokparadis sa...

Maria, jag tyckte mycket om alla tre, De åtta bergen av Paolo Cognetti såg jag även som film med sonen.