Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 juni 2024

hjärta & hjärna 🧡 tisdagstrio

Sorgsna hjärtans trädgård (The garden of small beginnings 2017) av Abbi Waxman är en ganska rolig lättläst roman om Lili som grälade med sin make, i nästa sekund såg hon honom dö i en bilolycka.

Det här är hjärtat av Bodil Malmsten (1944-2016) blev hennes sista bok.

Kärlek på hjärnan (Love on the Brain 2024) av Ali Hazelwood som är neurovetenskapsprofessor.

Hjärta & hjärna (i titel, handling eller på omslag) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

15 kommentarer:

Mösstanten sa...

Bodil Malmstens bok skulle jag gärna vilja läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstenten, Bodil Malmstens sista bok är fin.

Sara Pepparkaka sa...

Bodil Malmstens diktbok är fin!

Mrs Calloway sa...

har inte läst någon av dina men en del annat av Bodil Malmsten.

Boklysten sa...

Har inte läst någon av de här böckerna. Tack för tips!

Klimakteriehäxan sa...

Att ditt hjärta finns i trädgården behöver man ju inte betvivla ...

Cinnamon sa...

Tack för tipsen! Hazelwoods bok hoppar jag över. Försökte mig på den men det var inget för mig.

Monika sa...

Känner till de två sista författarna i alla fall.

Znogge sa...

Har inte läst någon av dem men verkar vara en tilltalande trio. Läste nyligen en bok med samma upplägg som den första boken men det var dock inte den.

Hanneles bokparadis sa...

trodde jag skulle hitta fler hjärtan 💚

Mia Eggimann sa...

Den sista var ju klockren

femfemman sa...

Ali Hazelwood är toppen. Feelgood i vetenskaplig miljö.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, visst är hon bra.

Ugglanoboken sa...

Tre intressanta boktips - har inte läst någon av dem!

Hanneles bokparadis sa...

Ugglan, bra alla tre.