Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 september 2024

min, mitt, mina - tisdagstrio


Vem vänder i ljus mitt mörker av Anna Greta Wide.

I mitt rosa rum (2023) av Olivia Sundberg.

Mitt namn är Lucy Barton av Elizabeth Strout berättar om förhållandet mellan mor och dotter.


Min, mitt eller mina i boktiteln - temat tisdagstrio hos: Ugglan. - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

13 kommentarer:

Cinnamon sa...

Mitt namn är Lucy Barton vill jag läsa. Tack för tipsen!

Hanneles bokparadis sa...

Cinnamon, gillar Strouts böcker.

Mösstanten sa...

Mitt namn är Lucy Barton är ju en bra bok. Anna Greta Wide borde jag kanske läsa något av.

Scylla sa...

Känner bara igen Strout. Har länge tänkt läsa henne och det står ett par böcker här i hyllan och väntar.

Anonym sa...

Vem vänder ljus i mitt mörker vill jag skaffa mig. Jag tilltalas av titeln och gillar Wilde sedan gammalt.

Mrs Calloway sa...

trevligt att Wide blivit återupptäckt. Strout har jag också med

Hanneles bokparadis sa...

Anna Greta Wide har till och med blivit brunnslockspoet i Göteborg

Klimakteriehäxan sa...

Ooops, ingen bekant för mig. Men det blir du inte överraskad av ...

Lotten sa...

Har inte läst någon av dem, men Strouts bok har jag sett på en del bloggar

Robert W sa...

Tack för tips.

Hanneles bokparadis sa...

Olika men alla bra.

Monika sa...

Mitt namn är Lucy Barton har jag oläst i hyllan.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, läsvärd bok.